O tym, jak pies miał nie wchodzić na czarną pościel...

Kupiłam sobie czarną pościel. Jako miłośniczka metalowej muzyki, której garderoba ogranicza się do kolorów czarny, bardziej czarny, czarny z nadrukiem, czarny z napisem itd., wymarzyłam sobie czarną pościel do łóżka. Ową pościel znalazłam w Ikei, do której mam zaledwie 70 kilometrów, a co tam. Kupiłam piękną czarną pościel, zaraz zasłałam łóżko i postanowiłam. Pies nie będzie wchodził na tą pościel pod żadnym pozorem, a w razie czego zaścielę łóżko dodatkowo kocem. Dotrzymywałam swojego niezwykle twardego postanowienia aż do wczoraj. Pies od czterech dni choruje, ale wczoraj było z nim niezwykle źle. Tak źle, że przez całą noc się do mnie tulił. W łóżku. Na czarnej pościeli.
Pościel wygląda jak... g*wno, a pies już dzisiaj czuje się znakomicie.
Podsumowując, jak zwykle wyszło na jego :P



A tymczasem znowu popularne jest LBA, więc jak szybciutko odpowiem sobie na parę pytań (marnując czas, który powinnam zmarnować na naukę, ale co tam:P)

Pierwsze od KLIK

Od kiedy prowadzisz bloga i skąd pomysł na założenie go? 

Ugh, nie pamiętam od kiedy dokładnie, ale bodajże pierwszego posta dodałam pod koniec 2011 roku (który chyba usunęłam :P), a pomysł wziął się sam z siebie, bo lubiłam czytać cudze blogi. :)

Jakie jest twoje hobby?

Lubię psy, fotografię, grać na perkusji i jeździć na koncerty. Kiedyś tańczyłam, śpiewałam i byłam wolontariuszką na wszystkich możliwych akcjach (w schronisku jestem nadal, ale rzadziej jeżdżę). Ponadto kręci mnie nauka.

Jakiego typu ludzi nie lubisz najbardziej?

Ja w ogóle nie lubię ludzi. :D

Jakie jest twoje motto życiowe?

Nie mam motta życiowego. Nie sądzę, że wygodnie by mi się żyło, gdyby jakieś kilka słów ciążyło nade mną każdego dnia kierunkując moje poczynania. 

Twój sposób na poprawę humoru?

Jak taki sposób wymyślę, to go ogłoszę :P

Jaka jest twoja wymarzona praca?

Uwielbiam mózgi. Psie, ludzkie, ogólnie zwierzęce. Na pewno coś w tym kierunku.

Jakie jest twoje wymarzone miejsce? Gdzie chciałabyś pojechać/polecieć?

Do USA, ale to już niebawem.

Czy rok 2014 był udany? Jakie masz postanowienia na następny?

Jakby się tak zastanowić, najgorszy nie był. Postanowienia? Dużo się uczyć, dobrze się bawić :).

Jaka książka, którą przeczytałaś w najbliższym czasie zrobiła na tobie największe wrażenie?

"Zrób mi jakąś krzywdę" Jakub Żulczyk.

Jakie jest twoje ulubione danie?

Nie mam pojęcia, ale bardzo lubię sałatki owocowe i ogólnie owoce.

Kiedy masz urodziny?
 
Trzynasty lipiec ;)

Kolejne pytania od KLIK

1. Jakiej rasy był Twój pierwszy pies?

Mój pierwszy pies to Barkas, a Barkas jaki jest każdy widzi ;) Ale wychowywałam się przy niezwykle energicznym mieszańcu Bordera i pięknym, długowłosym Owczarku Niemieckim.

2. Twój obecny pies spełnia twoje oczekiwania? Dlaczego tak/nie.

Jak to zwykłam mówić do kundla "jak na pierwszego jesteś spoko". :P Poza tym w wieku 10 lat nie miałam zbyt wielu oczekiwań względem psa, najważniejsze żeby miał cztery łapy i ogon, a to zadanie Barkas spełnia w 100%

3. Jaka jest Twoja ulubiona firma produkująca psie akcesoria?

Nie ma takiej firmy. Każda firma, moim zdaniem, ma kilka (czasem całkiem sporo) dobrych produktów i kilka niewypałów.

4. Który psi sport jest Tobie najbliższy? Dlaczego?

Agility, którego nie możemy uprawiać i Obedience, którym męczę mojego poczwarka. 

5. Zakładając blog spodziewałeś/aś się, że się w to wciągniesz?

Nie. I nie wciągnęłam się w to. Bardzo lubię pisać, ale zanim kliknę tutaj "dodaj nową notkę" mijają tygodnie.

6. Jak wygląda ulubiona zabawka Twojego psa? A jak zabawka, którą Ty lubisz najbardziej? (oczywiście psia) Dodaj zdjęcia.
Święta trójca - stara piłka z sznurka, mop i szarpak od dogstyle. Zdjęcia były. 
Ale generalnie to wszystkim się bawi i jest nauczony nie faworyzować ;)

7. Masz ulubione zdjęcie swojego psa? Dodaj je.

Nie mam :<

8. Gdybyś miał/a opisać swojego psa jednym wyrazem, jak on by brzmiał?

Można niecenzuralnie?
OJAPIE*DOLEKU*WAMACBARKASTYPSYCHOLU

9. Chciałbyś/abyś za ok. 5 lat dalej blogować?

O ile będzie o czym :)

10. Lubisz czytać psie blogi? Dlaczego tak/nie.

Jak mam baaaaardzo dużo czasu (czyli rzadko), ale generalnie jest mało osób, których styl pisania jest dla mnie przyciągający. 

11. Jaką wolisz smycz? Automatyczną, przepinaną, regulowaną czy prostą? 

Przepinane forever. Od chyba sześciu lat nie mieliśmy innej smyczy niż przepinane. 


No i nominacja nie-nominacja, ale Madzialena mi obiecała filmik, to napiszę :D
Od KLIK 

1. Gdybyś miała porównać swojego psa do jakiegoś zwierzaka(charakter/wygląd/pierwsze skojarzenie) - jakie byłoby to zwierzę i dlaczego to? :D 

Ja mam ich kilka. :<
Glizda bo ryj, surykatka bo niezwykle długie stanie na tylnych łapach Barko ma w genach i jeszcze kryminalista, bo... aaa, to miały być zwierzęta? ...

2. Gdybyś mogła publicznie, na skalę światową, złożyć spełniające się w stu procentach życzenia ludziom strzelającym w Sylwestra - jak by one brzmiały? :D

Droga Magdo, czy pamiętasz moją ranę z wakacji na kolanie? Życzę ludziom strzelającym w sylwestra takich 'ranek', ale na całym ciele :)))

3. W jaki sposób zmieniło się Twoje życie odkąd masz psa?

To było osiem lat temu, nie pamiętam czy wtedy się coś zmieniło :( Wiem na pewno, że dzięki niemu spędzam czas na dworze, jestem bardziej śmiała i bardziej odpowiedzialna.

4. Czego nauczył cię Twój pies?

Siad, podaj łapę, zdechła Ania itd...

5. Jaki był Twój pierwszy pies?

Było, było! Wciąż jest, Barkasem :)

6. Co chciałabyś zmienić w swoim czworonogu i DLACZEGO?

Chciałabym żeby bardziej ogarniał swoje choleryczne emocję w trudnych chwilach. Mój pies jest cholerykiem i jak się cieszy to cały blok wie, a jak się wku*wia, to też cały blok wie. Chciałabym, żeby pomimo tego, że 'ojejciu lapka mnie boli, to na pewno wina tych psów wokół mnie, idę im wpie*dolić' ogarniał się trochę. No i zmieniłabym mu tylną łapę, tą chorą. I kręgosłup. I ogólnie wszystko co jest do wymiany, żeby już więcej nie chorował.

7. Masz możliwość zaprojektowania gadżetu dla siebie z psem - jaki to gadżet? Kubek, czapka? A może coś bardziej oryginalnego? :D

Był w planach zaczepisty kalendarz z Barko-fotami, ale nie wyszło :( A marzy mi się taki! Niby po co ja te wszystkie zdjęcia robię? :P

8. Psy rasowe - czy na prawdę wszystkie rasy potrzebne są w dzisiejszych czasach?

Fajnie jest kupić szczeniaka i wiedzieć jaki, chociaż w 50% będzie w przyszłości. Ale widząc co się dzieje na świecie, w pseudohodowlach, na wystawach i jeszcze w mózgach (jakich mózgach?) osób, które lubią tylko rasowe i gardzą kundlami, to czasem się nad tym zastanawiam.

9. Jaka psia rasa - i dlaczego - ci się podoba? Czy jest to jednocześnie rasa, którą planujesz w przyszłości?

Podoba mi się pewna rasa, która ma ładne uszka, budowę i jest piźnięta na mózg (to dlatego, bo Barkas jest piźnięty no i ja chyba właśnie lubię piźnięte psy) i nie zapeszając, ale odpowiadając na drugie pytanie - tak :)

10. EGOQUESTION: Co myślisz o mnie i o moim psie?

Magdaleno, jesteś moim sizarem milanem, a MnISZEK to ten bialy pitbul sizara (mial takiego?!).  A w ogóle, a w ogóle, to Cię poznałam "w realu" (co za lans), za długie to spotkanie nie było, ale chyba każdy wie, że to niezbyt dogodne warunki na rozmowę  były (:P), ale kiedyś chcę spotkać i Cię i Miszę w jednym miejsc i no. A teraz, za odpowiedzi na te pytania, czekam na filmik, koniecznie z frisbiczkami!

11. Czy żałujesz decyzji o adopcji/kupnie psa?

To Barkas wybrał nas, nie my Barkasa :P
Ale nie żałuję, absolutnie. Wiele przez niego przepłakałam, pozłościłam się, nie raz i nie dwa mi ręce opadały, ale własnie takie psy są najlepsze, wątpię, że wyczekany, wychuchany szczeniak z hodowli zmusiłby mnie do przeczytania tylu książek i artykułów co ten mały gnojek.
Jak to Silvia Trkman powiadała:
"if you want to be good, you need a bad dog. So bad, that nobody can help you. That’s when you have to think. "

W wolnym tłumaczeniu "Jeśli chcesz być w czymś dobry, potrzebujesz złego psa. Tak złego, że nikt nie będzie w stanie ci pomóc. To sprawi, że zaczniesz myśleć sam."


Jako, że nie bywam zbyt często na bloggerze i nie wiem kogo nominować, nominuję wszystkich, którzy czytają tego bloga. Nie zapomnijcie pochwalić mi się w komentarzu linkiem do waszych odpowiedzi.
Moje pytania na szybko.

1. Jak nietypowo motywujesz swojego psa? (Chyba każdy kto mnie zna, widział jak 'kopie' trawę dla Barkasa :P)
2. Czy uważasz, że sztuczki są psu potrzebne?
3. Owczarki czy terriery? Które bardziej przypadły Ci do gustu?
4. Jakim typem osobowości jest twój pies? Choleryk, sangwinik, a może flegmatyk?
5. Twój pies lubi wodę?
6. Dzięki czemu i od kiedy interesujesz się psami?
7. Opisz jedno nietypowo zachowanie swojego psa.
8. Największy mały sukces, jaki osiągnęłaś/łeś ze swoim psem w minionym roku? (czasem można wygrywać z psem najróżniejsze zawody, a najbardziej będzie nas cieszyć to, że pies przestanie w końcu wynosić miski o piątej rano sobie do klatki i nimi tarabanić :P tego typu mały-wielki sukces)
9. Najdroższa rzecz, jaką Ci twój pies pogryzł lub zgubił.
10. Jedna zaleta twojego psa i czemu
11. Jedna wada twojego psa i czemu 

Powodzenia ;)






15 komentarzy:

  1. Barkas może przybić sobie łapkę z Okruszkiem, który też chory :P
    I chętne odpowiem na pytania :D
    1. Zaczynam uciekać przed psem to go bardzo nakręca.
    2. Są potrzebne, bo rozwijają psa a także dzięki takiej pracy nawiązujemy lepszy kontakt z nim.
    3. >.< lubie i niektóre owczarki i niektóre terriery, więc nie umiem wybrać jednej grupy
    4. Okruszek jest mieszanką wszystkich trzech osobowości.
    5. Omija ją szerokim łukiem, jak diabeł święconej wody :P
    6. W sumie interesuje się nimi tak bardziej od ok 2 lat, dlaczego? Nie mam pojęcia.
    7. Zawsze po jedzeniu bawi się z kotami.
    8. Myśle że największym jego osiągnięciem jest wystąpienie ze mną na dniu kundelka, był w pełni skupiony i ładnie pracował.
    9. Może niczego nie pogryzł i nie zgubił, ale zniszczył swój materiałowy kennel, odp w punkcie 11.
    10. .... xD
    11. Sikanie na legowisko, chyba nie musze wyjaśniać dlaczego :P

    Mój blog KLIK
    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu 10 nie uzupełnione? No czekam :D

      Usuń
  2. Zostaliście nominowani do LBA! :) Więcej informacji tutaj: http://kundelkowelove.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award-x2.html
    Oczywiście nie musisz brać udziału ;)
    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za nominację, ale czasu brak ;)

      Usuń
  3. Dziękujemy, że odpowiedziałaś na nasze pytania ;) Ja do najbliższej ikei mam około 180, ale od czasu do czasu warto pojechać ;) Pozdrawiamy: http://zpamietnikaschroniskowegozwierzaka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. I jak tu nie kochać takiego zwierzaka? Najwidoczniej czarna pościel ma magiczne zdolności lecznicze :)
    A co do ciuchów..może nie kocham metalu, no ale czarny to sprawdza się zawsze i najlepiej!
    [vizsla-kepi.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny jest najsuper :D No i niebieski. :D

      Usuń
  5. Tak cholernie podobają mi się te pytania i pech, bo nie mogę odpowiedzieć XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja postanowiłam, że nie będę rozpisywała żadnych nominacji (jedną rozpisałam), bo tego jest tak dużo teraz- na każdym blogu gdy tylko wchodzę to co widzę ? LBA ! Ugh... to już denerwuje xd
    Współczuje z pościelą xd

    http://z-rudzielcem-przez-zycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Haha jaka historia :D U mnie jest podobnie, tylko ja mam piękną, białą pościel, która za chwilę robi się brązowa z błotka, a potem jeszcze obsypana piachem. Nie ma nic bardziej przyjemniejszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie masz sposobu na poprawę humoru? Bullshit ! Sama mówiłaś, że jak ktoś cie zhejtuje to aż się coś w tobie w środku uśmiecha xd

    OdpowiedzUsuń
  9. skąd ja to znam...

    http://www.pudelek.pl/artykul/76418/wlodarczyk_bedzie_adoptowac_psy_na_wizji_w_jury_zasiadzie_wardega/

    OdpowiedzUsuń